احداث ۶۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی جدید در محورهای مواصلاتی کشور/ هر ۴۵ کیلومتر یک مجتمع

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به فعالیت ۱۰۵۵ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور گفت: روند احداث حدود ۶۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در حال انجام است که با بهره‌برداری از آنها، به‌ازای هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور، یک مجتمع فعال خواهیم داشت.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به این که این سازمان در راستای ایمن‌سازی راه‌های کشور، گام‌های مثبتی با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برداشته است، خدمات‌رسانی و ایجاد حمل‌ونقل ایمن را یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر شمرد و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی، فراهم کردن زمینه توقف و استراحت رانندگان و جلوگیری از وقوع تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی است.

او به فعالیت ۱۰۵۵ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور اشاره کرد و افزود: همچنین روند احداث حدود ۶۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در حال انجام است که با بهره‌برداری از آنها، به‌ازای هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور، یک مجتمع فعال خواهیم داشت.

امانی نگهداشت ۲۳۰ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور را یکی دیگر از مسئولیت‌های سازمان برشمرد و از بهره‌مندی این سازمان از استعداد و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی در این حوزه خبر داد.

او فعالیت‌ها و اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را منطبق بر اطلاعات و داده‌های سیستمی خواند و گفت: از خروجی اطلاعات به‌دست‌آمده از این سیستم‌ها در مدیریت و رصد جاده‌های کشور استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401298
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha